Miksi yrityksellä on hyvä olla omat kotisivut?

Kotisivut toimivat yrityksen näyteikkunana tuotteisiin ja palveluihin. Ne ovat myös yrityksen brändin rakentamista verkossa. Toki saman voi tehdä myös sosiaalisen median alustoilla. Omien kotisivujen ja sosiaalisen median alustoiden ero on sisällön omistajuudessa; sinä omistat omat kotisivusi ja tiedon siellä – somessa ne omistaa yleensä kansainvälinen yritys. Yrityksen kotisivut ovat ikäänkuin virtuaalinen käyntikortti. Näin asiakkaat voivat tutustua yrityksen tuotteisiin, palveluihin ja yritykseesi laajemmin.

Verkossa tapahtuva tiedonhaku on yleistynyt huomattavasti, ja yhä useammat kuluttajat etsivät tietoa, arvosteluja ja tuotteita tai palveluita verkosta ennen ostopäätöksen tekemistä. Tässä tilanteessa yrityksen kotisivut ovat ensisijainen kanava, jonka kautta asiakkaat voivat tutustua sinuun ja siihen, mitä tarjoat. Pidä kotisivusi ajantasalla!

Näkyvyys ja luotettavuus

Laadukkaasti toteutetut ja hyvin suunnitellut nettisivut luovat yrityksestäsi ammattimaisen ja luotettavan kuvan. Ne herättävät luottamusta asiakkaissa ja antavat positiivisen ensivaikutelman yrityksestäsi. Ensimmäisen vaikutelman merkitys on valtava, sillä se vaikuttaa siihen, miten asiakkaat suhtautuvat yritykseesi ja sen tarjoamiin palveluihin tai tuotteisiin. Kotisivujen avulla voit luoda yrityksellesi laajemman näkyvyyden verkossa.

Omien kotisivujen kautta yritys voi tuoda tuotteitaan ja palveluitaan esille hyvin monipuolisesti. Lisäksi omilla kotisivuilla voi tuoda esille yrityksen historiaa, henkilöstä ja arvoja tai vaikkapa työskentelytapoja.

Tarjoukset ja kampanjat

Kotisivut ovat myös tehokas ja erinomainen markkinointikanava, jonka avulla voit esitellä tuotteitasi tai palveluitasi houkuttelevasti ja tarjota asiakkaille ajankohtaisia tarjouksia tai kampanjoita. Tarjouksien ja kampanjoiden avulla voit houkutella lisää kävijöitä sivuillesi ja sitouttaa heitä. Sivusto mahdollistaa myös blogisisältöjen jakamisen, mikä lisää kävijöiden sitoutumista ja antaa sinulle mahdollisuuden rakentaa brändiäsi asiantuntijana omalla alallasi. Blogitekstien joukkoon kannattaa lisätä linkkejä omille sivuille sisäisesti sekä myydä omia tuotteita ja palveluita.

Tietoa tuotteista ja palveluista

Asiakaspalvelun näkökulmasta kotisivut ovat korvaamaton työkalu. Voit tarjota asiakkaille tietoa ja vastata heidän usein kysyttyihin kysymyksiinsä (UKK / FAQ). Tämä parantaa asiakaspalvelukokemusta ja auttaa ratkaisemaan potentiaalisia ongelmia nopeasti. Lisäksi voit tarjota helpon tavan ottaa yhteyttä, mikä vähentää kynnystä asiakkaan ja yrityksen välillä. Kotisivujen blogitekstejä voit jakaa asiakaspalveluun tulleisiin kysymyksiin ja ohjata näin asiakkaita sivuillesi.

Tilastot ja analytiikka

Verkkosivujen avulla voit myös mitata ja analysoida kävijöiden toimintaa sivustollasi. Voit seurata kävijämääriä, heidän käyttäytymistään ja vuorovaikutusta sivujesi kanssa. Tämä data antaa sinulle arvokasta tietoa, jonka avulla voit optimoida sivustosi toimivuutta ja parantaa palveluitasi entisestään. Yrityksesi kasvun ja kilpailukyvyn kannalta verkkosivujen tilastot ja analytiikka ovat tärkeitä, joiden avulla voit analysoida asiakkaiden toimintaa sekä optimoida sivustosi toimivuutta.

Laajentaa yrityksen toimialuetta

Kotisivujen ansiosta yrityksesi voi laajentaa kattavuuttaan ja tavoittaa tarvittaessa asiakkaita ympäri maailman. Vaikka olisit toiminut paikallisesti, kotisivut mahdollistavat asiakkaiden tavoittamisen myös ympäri maailmaa. Jos taas toimit kansainvälisesti, ne ovat lähes välttämättömyys globaalissa markkinoinnissa ja asiakassuhteiden luomisessa.

Myynti ja kaupankäynti

Yrityksen kotisivut voivat toimia myyntikanavana, jossa asiakkaat voivat tutustua tuotteisiin tai palveluihin, tehdä ostoksia ja suorittaa maksuja. Kotisivut voivat helpottaa myynnin prosessia ja mahdollistaa liiketoiminnan laajentumisen. Mahdollista asiakkaillesi ostaminen heti kotisivuiltasi.

Tärkein asia!

Kun teet sisältöä omille kotisivuillesi, omistat itse kaiken sen tiedon, etkä ole toisen, esimerkiksi globaalin Metan (Facebook ja Instagram), armoilla. Tietosi, osaamisesi, palvelusi ja muu yrityksen tieto on sinulla itselläsi ja omistat sen itse.

Yrityksen kotisivut

Kaiken kaikkiaan yrityksen kotisivut ovat tehokas ja edullinen tapa rakentaa ja vahvistaa brändiäsi verkossa, tavoittaa uusia asiakkaita sekä kasvattaa ja kehittää liiketoimintaasi nykypäivän digitaalisessa maailmassa. Nettisivut eivät ole vain pelkkä markkinointikanava, vaan ne ovat keskeinen osa asiakaspalvelua, kilpailukykyä ja yrityksen kasvua. Älä siis jää jälkeen kilpailijoista, vaan tartu tilaisuuteen ja luo yrityksellesi vakuuttavat, informatiiviset ja houkuttelevat kotisivut ja vahva läsnäolo verkossa!

Mainoslinkki: Hanki kotisivutila ja kotisivun osoite Hostaanilta!

Jaa tämä artikkeli

Lisää luettavaa

7 erilaista viestintäkanavaa Tikle Oy Digitaalinen assistentti

7 erilaista viestintäkanavaa

Erilaiset käyttäjäryhmät Eri sosiaalisen median kanavissa on erilaiset ja eri ikäiset käyttäjäkunnat. Tässä artikkelissa esittelemme 7 erilaista viestintäkanavaa. Alla olevassa taulukossa ’Sosiaalisen median kanavien tarkoitus, edut

Lue lisää »

Digitaalisen assistentin sähköpostilistalle liittyminen

Digitaalisen assistentin sähköpostilistalle liittyminen

Liittyminen on täysin ilmaista!

  • Saat vinkkejä sosiaalisen mediaan
  • Saat vinkkejä kotisivujen sisällöntuotantoon
  • Saat ideoita, mitä sisältöä voisi tehdä
  • Saat huomionarvoisista aiheista tietoa

Lähetämme 1-4 sähköpostia viikossa.

Liittymällä saat maksuttoman tallenteen Tekoälyn käyttö sisällöntuotannossa -webinaariin!

Liittymällä saat maksuttoman tallenteen Tekoälyn käyttö sisällöntuotannossa -webinaariin!

Liity Tiklen Digitaalisen assistentin sähköpostilistalle

Lue tietosuojaseloste

Sähköposti pitäisi tulla parin tunnin sisään sähköpostilistan tilauksesta. Tarkistathan roskapostikansion ja lisäät kauppa@digitaalinenassistentti.fi-osoitteen VIP-lähettäjiin ja yhteystietoihin.

Digitaalinen assistentti, Y-tunnus 2011844-4, Helsinki

Saat vinkkejä sisällöntuotantoon

TIlaa maksuton Tallenne
Tekoälyn käyttö sisällöntuotannossa
-webinaariin

Tilaat samalla Digitaalisen assistentin sähköpostilistan.

Saat vinkkejä

  • sosiaalisen mediaan
  • kotisivujen sisällöntuotantoon
  • ideoita, mitä sisältöä voisi tehdä
  • huomionarvoisista aiheista tietoa